Ready for Take-Off

28 augustus 2016 - Sint-Oedenrode, Nederland

Korte broek, check, lange broek, check, schaatsen, check, paspoort, check, check, check! Nu de koffer is gepakt en de papieren bij elkaar zijn gezocht, ben ik dan eindelijk zo goed als klaar voor vertrek. Aanstaande dinsdag zal ik in het vliegtuig stappen om daarna vier maanden te gaan studeren aan de Universiteit van Guelph in Canada. Aangezien Canada vrij groot is en de meesten onder ons dan ook geen idee zullen hebben waar ik eigenlijk precies terecht ga komen, heb ik besloten mijn eerste post te wijden aan het geven van wat achtergrondinformatie over Guelph en omgeving.

Guelph is een klein stadje in de provincie Ontario, wat in het oosten/midden van Canada ligt. Het ligt op zo’n 100 km van Toronto (en op 6125 km van Eindhoven met een tijdsverschil van 6 uur). Het stadje heeft zo’n 115.000 inwoners, waarmee het volgens mijn Wikipedia-bron qua grootte ergens hangt tussen Ede (Gelderland) en Maastricht (Limburg). Het klimaat is vergelijkbaar met dat in Nederland, alleen dan wat extremer (vooral de winters zijn daar kouder). Wat ook leuk is om te melden, is dat ze er gek zijn op ijsbanen! Zelfs op de campus van de universiteit hebben ze een ijsbaan, en mijn kamer, die ook op de campus is, zit als het goed is zowat aan de overkant van de weg! Dat belooft veel goeds!

Met dit heerlijke vooruitzicht in het verschiet, staan de komende twee dagen vooral in het teken van afscheid nemen thuis. Mijn laatste werkdag zit er al op, nog even een laatste familie- en vriendenbezoek en een laatste training met mijn team en daarna gaat het avontuur beginnen. Om het thuisfront een beetje op de hoogte te houden wil ik proberen om regelmatig wat te posten op deze website. Mocht je interesse hebben kun je je aanmelden voor de mailinglijst, dan krijg je een mailtje zodra ik een nieuw verhaal heb geplaatst. Ik hoop jullie snel weer terug te zien!

Voor deze keer nog even een Brabantse afsluiter: Houdoe!

Jesse

1. Lisette:
    28 augustus 2016
    Jesse heel veel succes en plezier in dat prachtige land!! Mocht ik de komende maand de staatsloterij nog winnen dan kom ik je zeker opzoeken
  2. Marlies:
    Heel veel plezier!
  3. Stephanie:
    28 augustus 2016
    Lieve Jesse, Veel succes en vooral veel plezier daar!!! Als je terug komt is de synchro baby er! xxx Steph
  4. Maria van den Akker:
    29 augustus 2016
    Heel veel succes met je nieuwe uitdaging
    Geniet voor al en een goede reis groetjes Maria van den akker