Winter Wonderland

7 december 2016 - Guelph, Canada

Hallo! Daar zijn we weer, voor wat ik gok de een-na-laatste keer! Ik ga weer verder waar ik de laatste keer ben gebleven, om jullie te updaten over wat er hier weer allemaal viel te beleven. En wees maar niet bang want ik blijf niet rijmen, dit was gewoon een toepasselijke manier om mijn nieuwe verslag aan de vorige vast te lijmen. Het was van het weekend immers toch Sinterklaas, echter wat daar op rijmt dat ben ik even kwijt helaas.. Laten we nu maar snel beginnen, want wat jullie allemaal moeten lezen dat zijn nog wel een aantal zinnen.

De laatste twee lesweken stonden vooral in het teken van de puntjes op de ‘i’ zetten. Dat betekent groepsprojecten inleveren, de laatste quizzen maken, nog wat leeswerk afronden, en voor de laatste keer naar mijn favoriete vrijdag seminar van Cultural Aspects of Food (nee geen sarcasme, mijn favoriete seminar was écht op vrijdag). Ook het schaatsen is al afgelopen; de ijsbaan is nu dicht tot aan het nieuwe semester. Verder voor een laatste keer met mijn LINK partner Lauren gegeten, en nog een activiteit gehad met alle exchange studenten in Brass Taps als afsluiter van het semester.

Naast al deze ‘laatste keren’, zijn er ook nog wat nieuwe gebeurtenissen hier in Canada, waaronder mijn eerste ervaring met boerenkoolstamp (lekker hoor), mijn eerste Tim Hortons donut (ook echt heerlijk), SNEEUW (helemaal super), en.. examens.. Hmm, ja dat van de examens is dan wel wat minder hè.. Vorige week woensdag heb ik mijn eerste examen gehad, en afgelopen maandag mijn tweede. Tot nu toe gaan ze wel goed dus dat is fijn! Het scheelt ook wel dat ik mijn vakken voor een groot deel al gehaald heb omdat ik al vrij veel credits heb binnengesleept gedurende het semester. Dat betekent dus dat ik niet, net zoals sommige gestreste Canadezen, non-stop hoef te leren, en dat ik dus nog gewoon lekker leuke dingetjes kan blijven doen.

Zo zijn we twee weken geleden op zaterdag naar Toronto geweest. Toen we daar aankwamen hadden we eerst Fish and Chips gegeten in St. Lawrence Market, en daarna gingen we door naar de kerstmarkt in het Distillery Historic District. Dat zag er erg gezellig uit. We hebben er lekker rondgeslenterd en een beetje geshopt, en we hebben er ook nog wat lekkere dingetjes kunnen proeven, waaronder maple cream. Dat smaakt echt apart! Toen we de kerstmarkt wel hadden gezien, zijn we richting Chinatown gegaan voor het avondeten. Daarna was er het evenement ‘Cavalcade of Lights’, waar de kerstverlichting officieel ‘aangestoken’ werd, en dit werd afgesloten met een vuurwerkshow, die echter korter van duur was dan wij hadden verwacht. Ondanks dit en het feit dat het een beetje regende, hebben we toch weer een gezellig dagje weg gehad!

De volgende dag hadden we ook weer een leuke activiteit. We gingen namelijk een poging wagen tot curling. Dat was zeker grappig om te doen, maar het was ook wel ingewikkelder dan ik had gedacht! (Als je me wilt zien stuntelen op het ijs, dan moet je maar eens tussen de video’s kijken). ’s Avonds hadden we een potluck dinner met International House. Veel mensen hadden lekker eten gemaakt, en ik had ook mooi een bord vol toetjes om van te smullen! Lekker hoor.

Ook afgelopen weekend was weer erg leuk. Op vrijdag hadden we pepernoten gebakken, die een beetje wit uitgevallen waren omdat ze de goede suiker niet hadden. Maar ach, bruin of wit, who cares, lekker waren de pepernoten toch wel! Ik en Janine hadden ze natuurlijk ook even laten proeven aan de andere internationals, en die waren ook onder de indruk! Zaterdag was papa jarig, dus toen had ik lekker even met thuis geskypet tijdens de verjaardag. Natuurlijk had ik ook even mijn feesthoedje opgezet! Daarna de wedstrijd van het team bekeken via de livestream, en toen de rest van de dag maar wat geleerd.

Zondag was weer een erg leuke dag. Overdag eerst wat geleerd, maar ’s avonds gingen we met zijn vijven gezellig uiteten bij een Thais/Vietnamees restaurant in Guelph. Tijdens dat we aan het eten waren, begon het te sneeuwen! Helaas nog niet genoeg dat het écht bleef liggen.. Na het eten waren we de Walmart in gegaan, omdat we nog 3 kwartier moesten wachten op de bus. Daar even een kijkje genomen bij de kerstcollectie en natuurlijk ook even bij het speelgoed. Ondertussen hadden we het zo naar ons zin in de Walmart, dat we de tijd eigenlijk een beetje vergeten waren, waardoor we de bus hadden gemist. Dat betekende dat we terug moesten lopen, door sneeuw en wind.. Eenmaal thuis hadden we snel wat comfortabels aangetrokken, de pepernoten erbij gepakt, met nog wat extra koekjes en popcorn, en toen zijn we een film gaan kijken. Shelby had ‘Love, Rosie’ uitgekozen, maar eigenlijk was het publiek veel meer entertaining dan de film zelf! Ciara die de film telkens weer goed voorspelde ook al had ze hem nog nooit gezien, met daarbij Amiya die gek werd van hoe non-realistisch de film was, en meiden die uit hun dak gingen als er een ‘punch in de face’ verkocht werd. Genieten! Na de film keken we buiten en toen zag het opeens extreem wit! Dat betekende snel de schoenen aan en op naar buiten! Het kind in ons kwam weer naar boven, en voor Shelby en Amiya, die nog nooit zo veel sneeuw hadden gezien, was de pret ook niet te drukken. Natuurlijk hadden we even een sneeuwballengevecht gehouden en een sneeuwpop gebouwd. Het feit dat het al na middernacht was maakte ons niet uit. Toen onze sneeuwpop af was, zijn we naar het arboretum gelopen. Dat zag er erg mooi uit (kijk maar in het fotoalbum)!! Echt een winter wonderland. Om 1 uur ’s nachts hadden we er nog steeds geen genoeg van, dus zijn we vuilniszakken gaan halen en hadden we een mooie heuvel opgezocht om vanaf te gaan sleeën. Dat was ook echt leuk! Op deze manier hebben we mooi even onze energie kwijt gekund, waardoor we dus om 02:30 goed konden slapen.

De volgende ochtend moest ik er toch weer uit voor mijn examen, maar gelukkig voelde ik me niet zo moe. Het examen was ook vrij gemakkelijk en na 40 minuten was ik al klaar. ’s Middags kwam Liz, een vriendin van mijn tante, mij ophalen en zijn we samen naar de Niagara Falls geweest. Die zagen er nu ook mooi uit met de lichten die er op schenen! Ook nog lekker uiteten geweest, en als kers op de taart kreeg ik ook nog een cadeautje (een échte Nederlandse klomp met wat Sinterklaas snoepgoed) zodat ik toch een beetje pakjesavond had. Daarna had ik mooi die klomp gebruikt om ook even Sinterklaas te spelen voor Janine, en toen ook zij haar cadeautjes had gekregen hebben we de klomp toegevoegd aan onze kunstcollectie, die nu bestaat uit een poster van de canon, de besneeuwde klomp gevuld met stro, en natuurlijk onze prachtige pion van een aantal weken geleden (wie weet gaan we die wel als kerstboom gebruiken!).

Zo, ik denk dat ik jullie nu wel weer goed op de hoogte heb gebracht van de afgelopen twee weken hier. De tijd vliegt echt voorbij! Over twee weken van nu ben ik al weer thuis.. Komende weken staat er nog niet veel op de planning, omdat iedereen bezig is met de examens, maar van het weekend willen we sowieso weer wat leuke dingetjes gaan doen (waaronder vervroegd kerst vieren met zijn allen) en ook het laatste weekend gaat nog leuk worden. Ondertussen is het alweer licht aan het sneeuwen, dus ik ben benieuwd wat voor winterweer ons nog staat te wachten.. Jullie horen nog van me!

Warm wishes,

Jesse

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lisette:
    7 december 2016
    Nou meissie ik zie wel dat jij je daar Super goed vermaakt,geniet nog lekker van de laatste 2 wkn!!en tot gauw!!⛄⛄
  2. Trudy Smits.:
    13 december 2016
    Hoi Jesse,
    Leuk dat je nog winter meemaakt, al is het wel erg koud bij jullie.
    Het zit er weer bijna op, er zullen er hier een paar zijn die erg blij zijn om jou weer te zien. ik hoop dat je alles gepakt krijgt en weer veilig thuis komt. Geniet nog even.
    Groetjes Trudy